A sok pozitívum emlegetése mellett nyers kritikát fogalmaz meg blogjában Alder Yarrow, egy nemzetközileg elismert borblogger, aki többször járt már Magyarországon. Értetlenkedve teszi fel a kérdéseket, hogy miért nem tudja maga mögött hagyni a múltat a magyar borászat, és miért nem ismerik el a „Tokaji” márkát a fogyasztók? Ugyanakkor állítja: legutóbbi látogatása óta a borkínálat színvonala általában jobb lett, amit úgy érzékeltet, hogy ez a tendencia leginkább beazonosíthatóan a száraz tokaji furmintban jelenik meg. 

„A sok törekvés és fejlesztés ellenére, amik jelenleg is zajlanak a Tokaji borvidéken, illetve a borászok véleményei után még mindig frusztrált vagyok. Elképesztő, de régiós bormarketing egyszerűen nem létezik, nemcsak Tokaj, de más régiók tekintetében sem. Számomra felfoghatatlan, hogy a világ egyik legrégibb és legrangosabb borvidékének, Tokajnak, nincsen hivatalos marketing szerve,  ami a vidék marketingkommunikációjával foglalkozna, mint például Kaliforniában a Napa - völgyben" – számolt be Yarrow a Vinography.com-on. 

A borászpotál.hu-n megjelent beszámoló szerint Alder a probléma legfőbb  forrásának a pénzt tartja. „Habár a kormány érdekelt a magyar borágazat élénkítésében, az erre szánt pénz sosem ér igazán célba, és nem úgy tűnik, mintha valami hatásosra fordítanák. Más európai országokban a kormány anyagilag támogatja ezeket a régiós marketing szervezeteket, ehelyett Magyarországon inkább vagyonokat fizetnek egy londoni központú PR-cégnek hogy elvégezzen egy felmérést, egy olyan tény bebizonyítására, amit mindenki közhelyként ismer és tud, hogy a Tokaji márka nem túl elismert a fogyasztók körében” – írja.

Végighallgatva a borászok nehézségeit, szerinte egyértelműen látszik, hogy mennyire éheznek a sikerre, a hírnévre, hogy megmutathassák boraikat a fogyasztóknak, és bemutathassák szerte a világban, hogy milyen nagyszerű borok előállítására képesek.

 Ahogy fogalmaz, a „fantasztikus minőség adott az egész országban, és megannyi rejtett kincs vár még felfedezésre, szégyen az országra nézve, hogy nem tudnak összefogni és tenni valamit a magyar bor, a magyar borszakma érdekében”.

Zárásként leszögezi, hogy a bormarketingnek megfelelő kézbe kell kerülnie, ami  rövid és hosszú távon egyaránt, olyan gazdasági lökést adhatna az országnak, ami nem csak a magyra bor exportot, de a hazai turizmust is fellendíthetné. „Itt van példának Somló, amit apró méretéből adódóan sokan alábecsülnek, de minden esélye megvan arra, hogy a borvilág közkedvelt régiójává váljon. Mivel a Somlói borvidéken töltött napjaim alatt teljesen beleszerettem a vidék atmoszférájába és boraiba, a régió termelői maximális támogatásomat élvezhetik.”