Új stratégia szerint alakítja portfólióját a Tolnatej Zrt. A korában a termelésében mintegy 90 százalékot kitevő sajtgyártás ma már csak 40-50 százalékát adja az árbevételnek, emellett folyamatosan növekszik az elmúlt tíz évben a klasszikus friss termékek – például az ESL dobozos tej, kefir, tejföl, vajak, vajkrémek – aránya. 

Koller Attila a XI. Coop Rally utolsó helyszínén mondta el az MTI-nek, hogy a vállalatnál 12 ezer tonna félkemény – trappista, edami és Gauda-típusú – sajtot gyártanak évente. A cég ezzel Magyarország legnagyobb sajtelőállító üzeme; piaci részesedése országosan eléri a 30 százalékot.

A vezérigazgató az idén mintegy 27 milliárd forintos nettó árbevételre számít. Ez hasonló árbevételt jelent, mint a múlt évben. A stagnálás okát Koller Attila az elhúzódó tejpiaci válsággal magyarázta. A piac csak az elmúlt hetekben mozdult el pozitív irányban: emelkednek ugyanis a nyers tej és a késztermék árak. 

A vállalat évente most mintegy 200 millió liter tejet dolgoz fel. Itt található az ország legnagyobb porító üzeme is, ami napi 500 ezer liter tej, illetve savó porítására alkalmas. Az elmúlt négy évben mintegy 7 milliárd forintot fordított a cég beruházásra. Ez a cég portfóliójának bővítését szolgálta, és ez a folyamatot szeretnék folytatni. Ezért vállalat az UHT-tej irányába szeretne elmozdulni, ami csak egy új beruházással valósítható meg. Így jövőre megépítenek Szekszárdon egy komplett UHT-üzemet, ami 1,5 milliárd forintba kerül majd.