Hirdetés
Hirdetés

2012 május 20 vasárnap, 16:18
atokhal.jpg Több mint hatmázsás tokhalat fogtak Kína északkeleti részén.  A 617 kilós nőstény állattal nem végeztek, hanem elküldték tenyésztésre egy környékbeli haltelepre, amely kifejezetten tokszaporításával foglalkozik. [...]
2012 május 14 hétfő, 08:04
ahalpusztulas.jpg Az elmúlt napokban a Balatonon több mint ötszáz, átlagosan húsz kilogrammos busa és több mint 350 angolna tetemét gyűjtötték be – mondta Füstös Gábor, a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. A gyorsan jött melegedés miatt arra lehet számtani, hogy a következő napokban egyre több tetem jelenik meg, de a tavaszi halelhullásként emlegetett jelenség idén előbb lecseng, mint máskor. [...]

2011 december 21 szerda, 18:01
IMGP1168.JPG Karácsonykor mindenekelőtt halászlét kell készíteni, de aki tovább kívánja bővíteni az ünnepi kínálatot, a megszokott rántott ponty helyett megkockáztathat pikánsabb ételeket is. Ilyen például a vörösboros gomba mellett sütött pontyfilé, amelyet a majoránnás fűszerezés még különlegesebbé tesz. [...]
2011 november 18 péntek, 10:40
IMGP1146.JPG A szalonnába göngyölt harcsa alapnak számít a halételek között, de e receptet továbbfejleszthetjük, ha a halszeletekre hagymakarikákat és gombafejeket „halmozunk”. Ha az így felépített „tornyokat” összetűzzük, a tepsiben valóságos „hústűerdőt” kapunk. [...]

Hasznos linkek

Zöld Biotechnológia

eco.hu

Hirdetés


Hirdetés

Csökkenti az infarktus veszélyét az étcsokoládé fogyasztása PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Agromonitor.hu   
2012. február 16. csütörtök, 13:05

Újabb bizonyítékot találtak a kutatók arra, hogy minél több fekete csokoládét eszik valaki, annál védettebb a szív-és érbetegségek ellen - derül ki a Clinical Nutrition szakfolyóiratban közzétett vizsgálat eredményeiből. Több korábbi vizsgálat szerint az étcsokoládé rendszeres fogyasztása csökkenti a vérnyomást, Luc Djussé és munkacsoportja most azt is igazolta, hogy a csokoládéfogyasztás csökkenti az infarktus előfordulását.

Vizsgálatukban csaknem ötezer 25-93 éves ember egészségét követték nyomon. Egyértelműen kiderült, hogy minél több fekete csokoládét eszik valaki, annál védettebb a szív-és érbetegségek ellen. Azok viszont, akik nem a tömény csokoládét, hanem a csokimentes édességeket kedvelik, 37 százalékkal gyakrabban lesznek szívbetegek.
A 70 százalékos, vagy még töményebb csokoládé növeli az erek rugalmasságát, mérsékeli az érelmeszesedést, de sok kalóriát is tartalmaz, ezért más ételekhez viszonyítva arányosan kevesebbet kell enni. Gary Kaplan, az Integrative Medicine intézet igazgatója emlékeztetett arra, hogy szervezetünkben az anyagcsere során igen sok szabad gyök keletkezik. A szabadgyökök olyan atomok, amelyeknek elektron hiányuk van és rongálják a sejtfal épségét. Ezek a szabadgyökök így játszanak szerepet az öregedésben, a rosszindulatú daganatos betegségek és a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásában – idézi az MTI a kutatók megállapításait.
Ezek oxidációs folyamatok és az antioxidánsok, melyek az egészséges táplálkozással jutnak szervezetünkbe, megakadályozzák a szabadgyökök garázdálkodását testünkben. „A tudományos kutatás meglepő eredménnyel járt. A fekete csokoládé alapanyaga, a kakaóbab több antioxidánst tartalmaz, mint a legtöbb zöldség és gyümölcs” – mondta Kaplan professzor.

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Kapcsolódó cikkek :

» Legalább tíz százalékkal kellene csökkenteni az élelmiszerek sótartalmát

Csökkenne a magas vérnyomással küzdő betegek és az agyi katasztrófák száma a dubaji Szív Világkongresszuson részt vevő tudósok szerint, ha az élelmiszeripar nem sózná meg annyira az ételeket. Ha a cégek a konyhasótartalmat 10 százalékkal csökkentenék, a szív- és érrendszeri halálozási arány 3 százalékkal csökkenhetne.

» Húsvéti csokipiac: évek óta folyamatosan csökkennek az eladások

Évek óta lassan csökken a húsvéti szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat felmérése. A tavalyi forgalom például értékben egy százalékkal, mennyiségben 8 százalékkal esett vissza. Korábban a húsvéti figurák kétharmada nugátból készült, az elmúlt évben viszont már a drágább tejcsokoládék voltak fölényben.

További kapcsolódó cikkek

Agromonitor plusz




2012 február 28 kedd, 14:37
abudaikep.jpg Bár az is felmerült, hogy a megüresedett tisztséget esetleg nem is töltik be, végül mégis beigazolódott a papírforma, és Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztost került a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkári székébe Ángyán József lemondott „főideológus” helyett. [...]

  Fórum

 


2012 május 14 hétfő, 12:01
agmokukorica.jpg Átlagosan 47 százalékkal nőtt az egyéni agrárgazdaságok egy hektárra jutó jövedelme 2011-ben - áll a Vidékfejlesztési Minisztériumhoz (VM) tartozó Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) elemzésében. [...]
2012 március 23 péntek, 16:29
avidek2.jpg Elfogadhatatlan és felháborító, ami ma a vidékfejlesztés területén zajlik – állítja Orbán Viktor miniszterelnökhöz intézett nyílt levelében a Somló-Marcalmente-Bakonyalja LEADER Akciócsoport Közhasznú Egyesület. A nyílt levelet teljes terjedelmében közöljük. [...]

 


2012 május 08 kedd, 08:48
Fel kell mérni azoknak az élelmiszeripari vállalatoknak a körét, amelyek megmentése állami beavatkozást igényel - tartalmazza az iparág fejlesztéséről szóló kormányhatározat tervezete. A dokumentumot teljes terjedelmében közöljük. [...]
2012 január 20 péntek, 13:04
Kiemelt jogalkotási feladatként szerepel, de az idei év első felében nem lesz napirenden a földügyi szabályozás átalakítása - derül ki a Nemzeti Vidékstratégia végrehajtási keretprogramjaként útjára indított Darányi Ignác terv jogi összefoglalójából. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) összesen tizenhét jogszabály felülvizsgálatát vagy megalkotását tervezi az első hat hónapban. [...]

2012 május 21 hétfő, 09:45
Hiányoznak a szükséges keresleti impulzusok, így stabil árviszonyok uralkodtak az elmúlt héten az európai sertéspiacon – állt a Pick Szeged Zrt. elemzésében. [...]
2012 május 02 szerda, 09:33
Tízmillió tonnára tehető az Európai Unió jelenlegi cukorkészlete, amely egymillió tonnával több az előző évinél – állapítja meg elemzésében a Cukorrépa-termesztők Országos Szövetsége (CTOSZ). A készletbővülés csökkentheti az EU-s cukorárakat. [...]
Hirdetés

Agrometerológia


Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kedvencek közé   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató

© 2010